Infiintarea propriei clinici de fizioterapie este un pas important. Dintr-o data te regasesti in postura de antreprenor, pe langa faptul ca esti terapeut. Administrarea propriei afaceri inseamna, in general, mai multe responsabilitati, mai mult stres si mai putin timp liber decat atunci cand lucrezi pentru altcineva. Pentru ca nu mai esti doar un fizioterapeut care ofera cea mai buna ingrijire pacientilor, ci trebuie sa dedici timp si atentie elementelor de business ale companiei tale.

Lucruri practice, cum ar fi inregistrarea afacerii si competentelor tale, sunt probleme pe care le-ai studiat deja. Dar in ceea ce priveste aspectul afacerii? Ne bucuram sa te ajutam sa evidentiezi toate aspectele relevante. 6 pasi catre un plan de afaceri complet si o sansa mai buna de a obtine finantare.

Pasul 1: De ce sa incepi propria afacere?

Primul pas este sa determini de ce iti doresti propria clinica sau propriul cabinet. Ce aspiratie iti inspira clinica? Doresti sa imbunatatesti calitatea terapiei, abilitatea de a lucra independent sau doresti sa generezi mai multe venituri? Este posibil sa ai multe motive pentru a incepe o afacere – este important sa iti cristalizezi obiectivul pe hartie.

Scrie-ti motivul principal pentru care doresti sa incepi propria afacere. Pune-ti urmatoarea intrebare: „De ce este important pentru mine?” raspunde-ti si repeta-ti aceeasi intrebare „De ce?” de cateva ori pana ajungi la miezul absolut al chestiunii. Acest nucleu te va ajuta sa iei fiecare decizie cu care te vei confrunta. Pentru ca fiecare decizie va servi pentru a sprijini acel „motiv” initial.

Pasul 2: Ce tip de clinica de fizioterapie iti doresti?

Acum iti intelegi motivatia pentru a incepe o afacere. Ce tip de clinica se potriveste cu acest drum? Asociatia Americana de Fizioterapie (APTA) a publicat o serie de intrebari care te vor ajuta să afli ce tip de clinica ti se potriveste cel mai bine:

  1. Preferi sa lucrezi singur sau in echipa?
  2. Iti place sa ai oameni in jurul tau in mod regulat cu care poti discuta diverse lucruri?
  3. Dispui de un set echilibrat de talente? Cu alte cuvinte, nu esti doar un terapeut excelent, ci si un constructor de poduri, un comunicator clar, bun la finante, un talent de marketing natural si un virtuoz tehnologic? Sau esti pregatit sa angajezi oameni care sa iti acopere punctele slabe?
  4. Te vei concentra pe managementul la nivel superior sau pe detaliile de zi cu zi? Si daca raspunsul tau nu este ambele, cine va tinde spre cealalta parte a ecuatiei?
  5. Ti-ai dat seama de designul exact al afacerii tale? Te adaptezi rapid atunci cand lucrurile nu merg asa cum era de asteptat?
  6. Te simti suficient de increzator sa faci totul de unul singur?

Cand raspunzi la aceste intrebari, poti afla ca, desi iti doresti propria afacere, poate este mai bine sa o faci impreuna cu un partener. Un partener poate ajuta la completarea lacunelor, de ex. investind, prin experienta, avand o retea buna sau abilitati de afaceri valoroase. Nu va trebui sa faci lucruri cum ar fi administrarea si conducerea unei echipe singur.

Poti alege sa creezi o clinica multidisciplinara in care sunt furnizate si alte servicii pentru sanatate pe langă fizioterapie, cum ar fi terapia manuala, osteopatia sau chiropractica. Sau poti pune la dispozitia pacientilor o sala de gimnastica cu echipament de recuperare pe care acestia sa il foloseasca in mod regulat. Iti poti indruma pacientii, asigurandu-te ca folosesc echipamentul corect, eficient pentru recuperarea lor. Un mare plus al unei astfel de clinici este faptul ca ofera un flux constant de venituri.

Pasul 3: Cum sa iti faci clinica remarcata?

Acum ca stii ce tip de clinica doresti, este timpul sa iei in considerare ceea ce o va deosebi de celelalte. Poate ca nu exista inca nicio clinica de fizioterapie in zona, acesta ar fi un factor distinctiv local. Dar, de obicei, vei gasi concurenta din partea altor clinici de fizioterapie. Prin ce se distinge clinica ta?

S-ar putea sa stii deja cum sa iti faci clinica remarcata: metode specializate de tratament, cum ar fi terapia cu unde de soc sau terapia TECAR, sau o practica multidisciplinara. Dar exista, de asemenea, posibilitatea sa nu stii inca ce sa faci pentru a crea o practica distinctiva.

Cel mai simplu mod de a incepe o practica distinctiva este de a oferi pacientilor cea mai buna experienta posibila. Asigura-te ca pacientii tai au parte de atentie intr-un mod personal, implicat si memorabil. Indiferent daca este vorba de tratamentul in sine, designul interior al clinicii sau comunicare – depune eforturi suplimentare.

Ia in considerare cine este pacientul tau si ce poti face pentru a oferi un serviciu suplimentar persoanei respective. Identifica pacientul ideal, ce tratament are nevoie, dimensiunea grupului tinta si care sunt prioritatile pentru acel grup tinta. Pe baza acestor informatii, poti determina ce sa faci pentru a oferi grupului tinta cea mai buna experienta posibila. De exemplu, asigura-te ca aveti o sala de asteptare confortabila, sau ca exista contact cu pacientii intre programari, pentru a va arata implicarea.

Pasul 4: Ce locatie vei alege?

Brokerii imobiliari au trei cuvinte magice: locatie, locatie si locatie. Acelasi lucru este valabil si pentru o clinica de fizioterapie. Clinica ta atrage oameni din zona. Asigura-te ca iei in considerare circumstantele socio-economice din acea zona, pe langa propriul „motiv” si pe cine doriti sa tratati.

Cateva lucruri de studiat:

  • cati oameni traiesc si muncesc in zona?
  • care sunt datele demografice ale acestora (varsta, statut etc.)?
  • cati medici generalisti sunt localizati in zona (pentru referinte)?
  • cate si ce fel de clinici de fizioterapie sunt localizate in zona?
  • cat de des cauta oamenii pe Google un cabinet de fizioterapie in zona respectiva?
  • cat de accesibila este locatia dorita? Exista vreo posibilitate de parcare (gratuita)?

Pe langa locatia geografica, este important sa se ia in considerare locatia fizica. De cat spatiu crezi ca ai nevoie? Nu trebuie sa investesti de la inceput intr-o locatie prea mare. Desigur, nu trebuie sa fie nici prea mica, deoarece ai nevoie de suficient spatiu pentru tine si pacientii tai, pentru a le asigura un tratament confortabil. Cu toate acestea, un spatiu supradimensionat iti va creste costurile lunare prin chiria si utilitatile care se vor dovedi dificil de acoperit.

Pasul 5: Cum sa utilezi o clinica?

Dupa ce ai gasit locatia dorita, este timpul sa o utilezi. Ai idee cum sa iti proiectezi clinica? Doua decizii sunt esentiale: ce software vei folosi si bineinteles ce echipament de tratament vei alege.

Care este software-ul de care am nevoie?

Software-ul potrivit va oferi clinicii tale un demaraj. Nu vei avea nevoie de un software “stufos” pentru o clinica mica, dar acesta trebuie sa includa toate functionalitatile de care ai nevoie. Tine cont de serviciile si necesitatile din clinica si asigura-te ca alegi un software care te ajuta sa mentii activitatea organizata.

Acestea fiind spuse, fiecare clinica de fizioterapie va trebui sa se ocupe de urmatoarele aspecte:

  • Plati
  • CRM (managementul relatiilor cu clientii)
  • Programari
  • GDPR (protectia datelor)

Completeaza aceasta lista cu alte cerinte specifice clinicii tale si gaseste software-ul perfect pentru afacerea ta.

Care este echipamentul de care am nevoie?

Echipamentele bine alese si de calitate te ajuta sa iti transformi afacerea intr-o poveste de succes. Acestea necesita o investitie, dar vor rezista ani de zile si te vor sustine in a oferi cea mai buna ingrijire posibila.

Atunci cand esti la inceput, este mai bine sa iti concentrezi toata atentia asupra echipamentelor strict necesare, chiar daca resursele tale financiare sunt suficiente pentru a cumpara mai mult. Construieste-ti arsenalul de echipament treptat, pe baza nevoilor pacientilor tai.

Investeste in echipamente de calitate. O prima impresie se formeaza o singura data, iar echipamentul de tratament este o parte importanta a acelei prime impresii. Cand pacientul iti trece pragul, el/ea trebuie sa gaseasca un echipament curat, de incredere si profesional. Este vital sa pastrezi echipamentul confortabil si igienic atat pentru pacient, cat si pentru terapeut.

Pasul 6: Cum sa iti faci propria strategie de marketing?

Ce este o clinica de fizioterapie fara pacienti? Atragerea de noi pacienti si pastrarea pacientilor actuali este una dintre sarcinile principale. Desi referintele si “vorba” sunt elemente importante, probabil ca acestea nu vor fi suficiente. Pana la urma esti un jucator nou. Multi dintre potentialii tai pacienti frecventeaza in prezent, sau au frecventat in trecut alte clinici si vor trebui sa decida daca schimba terapeutul.

Aici intervine capacitatea ta de a te remarca. De ce un pacient ar opta pentru tine in locul altui loc de tratament, cu care este obisnuit? Poate clinica ta ofera un program de lucru mai lung, vizite la domiciliu, profesionalism sau o igiena mai buna. Următoarea intrebare este: cum sa informezi oamenii ca oferi aceste elemente distinctive?

Acest lucru va necesita o strategie de marketing. Temelia unei strategii de marketing este aceasta:

  • Cine: cine este publicul tau tinta, cum sa ajungi cel mai bine la acest grup?
  • Cand: cand este grupul tau tinta cel mai sensibil la mesajul tau?
  • Unde: ce canale vei implementa pentru campania ta?
  • Ce: ce continut prefera grupul tinta?
  • Cum: cine se va ocupa de marketing? Cum va urmari acea persoana ce functioneaza si ce nu?

In orice caz, planul tau de marketing va oferi urmatoarele informatii: numele afacerii, identitatea vizuala si logo-ul si ghidurile de comunicare, inclusiv modul de interactiune cu publicul tinta si cu ce tip de mesaj. Revista germana pentru fizioterapeuti, pt_Erfolg, arata ca sigla este o parte importanta a marketingului unei clinici de fizioterapie. Desi un logo nu creeaza o marca, aceasta este imaginea care ramane in memoria oamenilor. Este un simbol pentru calitate si profesionalism. Scopul este de a proiecta un logo pe viata. Este posibil sa il perfectionezi in timp sau sa ii aduceti modificari minore, dar fundamentul logo-ului tau este menit sa dureze pentru totdeauna (ia in considerare Coca Cola, care utilizează fontul ondulat caracteristic din 1906).

Atunci cand iti creezi logo-ul, este important sa determini ce simboluri, semne sau mesaje te atrag, alege fontul, culorile si detaliile pentru a crea cea mai buna reprezentare posibila a clinicii tale.

Dupa ce ai determinat identitatea vizuala si logo-ul, este timpul sa stabilesti resursele pe care le vei folosi pentru a-ti prezenta brandul publicului si pentru a-ti oferi serviciile. Poate doresti sa creezi un website combinat cu o strategie activa de social media si un plan de reclama online. De asemenea, este important sa gasesti parteneri care sa directioneze pacientii catre clinica ta.

Transforma-ti ideile intr-un plan de afaceri

Toate aceste etape combinate iti vor oferi o imagine destul de clara a activitatii tale. Ai stabilit de ce, ce, cine, unde si cum. Asta iti ofera o idee destul de buna despre conceptul tau si despre costurile pe care le vei avea. Pune toate aceste informatii intr-un plan de afaceri. Apoi, poti prezenta acest plan de afaceri autoritatilor legale pentru a-ti inregistra si finanta afacerea.

Un plan de afaceri este un document elaborat format din text si numere. Planul raspunde la intrebari importante, pe care le-ati adresat de-a lungul celor 6 pasi precedenti. Un scurt rezumat:

  • Rezumatul afacerii: misiunea, viziunea si obiectivul tau
  • Grupul tinta: unde si cui ii oferi serviciile
  • Competitie: care este concurenta ta si ce te diferentiaza
  • HR: cine conduce compania si de ce alti membri ai echipei ai nevoie
  • Echipament: de ce produse si servicii ai nevoie pentru a-ti incepe activitatea
  • Plan de marketing: cum arata brandul tau si cum te asiguri ca vor aparea pacientii tai ideali
  • Finante: capitalul de pornire de care ai nevoie, care sunt castigurile asteptate si care sunt costurile fixe pentru primii trei ani

Cauti un instrument suplimentar care sa te ajute sa raspunzi la aceste intrebari? Balanced Scorecard (BSC) ar putea fi util pentru tine.

De la planul de afaceri la finantare

Trebuie sa te asiguri ca aceste lucruri sunt complet elaborate intr-un document reprezentativ, astfel incat sa poti prezenta acest plan de afaceri la o banca. Daca ai nevoie de finantare, solicita bancii informatii despre procedura dorita. Acestea au departamente speciale sau consultanti responsabili pentru imprumuturile pentru afaceri.

(Articol tradus de pe gymna.com)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • eighteen − 13 =